Eksamenstrøbbel

Jeg har hjemmeeksamen i sosialantropologi for tiden, som skal leveres nå fredag 5. mai. Jeg skriver om postutvikling. Det hele gikk greit for seg fram til denne helgen. Jeg hadde skrevet en god disposisjon, og fått ned et par sider med noenlunde fornuftig tekst. Jeg har lest en god del eksterne artikler for å få mer bakgrunnskunnskap, men søndag da jeg skrudde på PCen for å skrive videre på oppgaven, skjedde en katastrofe. Det var et fæla leven i den ene harddisken, men merkelig nok kom maskinen seg delvis inn i Windows i oppstarten. Det var en grusom tikke-/skrapelyd i harddisken, og dessverre var dette harddisken med Windows og dermed også alle mine dokumenter på. En alvorlig mekanisk feil vil jeg anta, og all data på disken (150GB!!) er borte for godt, inkludert eksamenen min😦

Det betød at jeg måtte få tak i ny harddisk litt kvikt, men det var jo vanskelig på en fridag. Jeg fikk ikke tak ny disk før tirsdag, og ettersom jeg hadde forelesning den dagen jeg måtte være på gikk resten av dagen med til installering av Windows og annen essensiell programvare. Fikk skrevet en halvbra disposisjon, men rakk ikke å begynne på selve oppgaven.

Det har jeg derimot holdt på med i hele dag, men syns det går ganske så trått. Oppgaven må være på mellom 3000 og 4500 ord. Jeg har nå omtrent 2000, men syns selv det er totalt kaos på hele greia. Må sikkert fjerne en del, og legge til mye annet. Nå har jeg bare en dag igjen også. Jeg har god kontroll på de sekundære artiklene, men siden jeg må legge mest fokus på pensum og dessverre var litt lite aktiv med markeringstusjen da jeg las de relevante artiklene er jeg i «deep shit» i øyeblikket. Jeg har bare en dag med skriving igjen. Føler jeg har kunnskaper gode nok til A, men med sånt rot og dårlig tid blir det vanskelig å få bedre enn C tror jeg. Ganske irriterende.

Håper jeg i det minste blir ferdig i tide. Hadde vært så fantastisk mye enklere om jeg bare kunne gi pokker i kilder og skrive fra hodet. Et rent helvete å finne igjen akkurat hvor du las ditt eller datt.

Frustrert!

Legg igjen en kommentar

